content image

Yogaschool Andante

Yogaschool Andante verzorgt nu wekelijks nieuwe online yogalessen via YouTube

Lessen Yogaschool Andante wekelijks online te zien en te horen op YouTube

 

Beste yogi van Yogaschool Andante, beste yogi van Nederland,

Zoals bekend is Yogaschool Andante als gevolg van het Covid 19 virus op slot voor live lessen in de school maar de lessen gaan wel gewoon door en wel online via YouTube. Deze noodzakelijke verandering geeft hier en daar wat chaos en rumoer maar brengt mij in elk geval ook nieuwe waardevolle energie.

Met deze energie ben ik per 21 maart al begonnen met het online aanbieden van yogalessen. Dit was dus best nog wel een (leer)procesje maar het is gelukt. Ik heb de leden hierover geïnformeerd en dank alle leden hierbij voor de vele mooie reacties hierop. Ondertussen volgen tips. Ondertussen volgden geluid opnames van vogels die zingen in de vroege lente en waarvan we de geluiden willen horen tijdens de lessen. Ondertussen werd er achter de schermen gewerkt aan een professioneel intro voor de filmpjes.  Ondertussen volgen timelaps (versneld afgespeelde filmjes) van de thuis yogi's, foto's van huiskamers omgetoverd in yogastudio's. Ook hebben we het allemaal moeilijk, we missen de groep, de sfeer en in het bijzonder de energie. Als docent zeg ik dan heel eerlijk: "Ja, nu valt echt alle afleiding weg en dat is echt top yoga en heel erg wennen."
 

De yogales
De komende weken ga ik hier met meer kennis en nog meer energie mee door. Ik bereid de lessen voor, neem tips en tops mee in die voorbereiding, ook dingen die spelen op dit moment, spreek de lessen in, neem de lessen op en zet ze op YouTube. Helemaal professioneel en goed. Elke week volg ik de planning van de lesblokken en neem de daarbij behorende lessen ashtanga, hatha en yin les op. met andere woorden. Momenteel werken we aan blok 3 het thema is De vijf Vayu. In totaal gaat het hier om 10 lessen. de eerste drie lessen handelen over Prana Vayu. Oefeningen gericht op !!! Longen, Hart en Hoofd (stilte en rust) !!!

Zo hoeven de leden niets te missen en kan een ieder zijn of haar eigen les doen op elk moment dat het schikt en de les kan herhaald worden als je wilt want de les blijft van jou.

Ben je nog geen lid maar wil je nu ook meedoen met de lessenreeks?
Dat kan, meld je aan via de website. Inmiddels zijn er al 2 nieuwe volle groepen gestart met de online yoga. Een groep voor hatha en een groep voor yin. Momenteel heb ik uitgezet een groep te vormen in íntroductie in Ashtanga yoga, een reeks van 10 lessen waarin je de pure basis ontvangt voor de ashtanga yoga. Voor informatie kun je kijken hierboven 'Info online yogalessen YouTube'. 

 

Hoe werkt het?
Ik stuur jou elke week via Whatsapp(groep) op tijd de link die je, nadat je erop klikt, direct doorstuurt naar mijn YouTube pagina. Daar vind je dus jouw les. Iedereen krijgt dus wekelijks zijn eigen les ashtanga, hatha of yin. Je kunt zelf kiezen of je de les volgt op je smartphone, tablet of pc. Via je smart tv kan ook. YouTube kun je vrij simpel laten linken met je smart tv (TV aanzetten en klikken op ‘afspelen op tv ‘ ) . Dat is uiteraard nog mooier. Je doet de les dus thuis.

 

Contact
In deze moeilijke tijd is yoga heel belangrijk. Het brengt je rust en geeft je de belangrijke focus op jezelf maar ook persoonlijk contact is zeer nodig en met deze lessen probeer ik in elk geval voortdurend met jullie in verbinding te staan.

Ik maak van iedere afzonderlijke groep een Whatsapp-groep en hier stuur ik dus de link van de les naar toe. Bovendien kunnen we dan kort voor en na de les altijd even met elkaar kletsen. Dit geeft een zeer verbindende kracht. Als je niet in de Whatsapp groep wilt dan kun je deze ook weer verlaten, je kunt de groep ook dempen maar dan moet je zelf even met mij contact opnemen over de link.
 

Nieuw te vormen groepen
Actie.
Maak een groep van 10 personen en kom op yoga by Andante.
Meld je aan via de website.
Bij tien aanmeldingen maak ik een nieuwe app-groep yin, hatha of ashtanga yoga.
Iedere week op een vaste tijd yoga-en jullie samen, tenminste dat is de intentie en dat vraagt ook om een stuk discipline. Ik zend de link eenmaal per week op die bepaalde dag en tijd.
Vooraf even aanmelden in de app groep en nadien ook even afmelden. Kun je een keer niet op de afgesproken tijd dan doe je de les natuurlijk gewoon op je eigen tijd.

Kosten voor  tien weken online yogales zijn slechts €25,00 per persoon. Dat is €2,50 per les!

Voorwaarde: Prijs geldt alleen per groep van 10 personen.

Wil je toegevoegd worden aan een bestaande groep en deelnemen als individu? Dat kan ook.

Kosten: Tien weken les voor €55,00 per persoon. Dat is €5,50 per les! 

Zo ga ik mijn bedrijf nu proberen te managen en jullie blijven sportief en houden discipline.
 

  • Mijn lessen ashtanga zijn geschikt voor sportscholen, gym verenigingen (ik ben ook turnjuf!) en voor schaatsers, voetballers. Eigenlijk geschikt voor iedereen die wil zweten en sterker wil worden.
  • Mijn hatha lessen, deze reeks, pittig en een uitdaging!
  • Mijn yin lessen, zacht en rustgevend!
     

De lessen zijn blijvend van jou en je kunt ze ook nog delen en cadeau doen aan iemand die het normaal niet kan betalen.

Aanmelden via de website voor nieuwe leden.

 

Wie gaat de uitdaging aan?

 

Ik ben zeker nu ook altijd telefonisch en per mail of bereikbaar.

 

Ik vertrouw erop dat wij de komende weken op deze manier samen verder kunnen gaan en kunnen zijn in liefde met elkaar.

 

Namasté

 

Monique

Voor iedereen wens ik liefde en wijsheid

Yoga en meditatie

Soms vragen we de mensen die de lessen bezoeken wel eens wat yoga hen brengt of heeft  gebracht. We ontvangen dan een rijkdom aan antwoorden.

Het resultaat van wat we doen in de Yogaschool?

  • "Door de vraag die jij stelt, moet ik zelf nadenken over de vraag. Dat is mooi want dat geeft inzicht over wat yoga met mij doet en wat het mij brengt. Ik ben zeer tevreden over de yogalessen. Je lessen zijn altijd afwisselend en ik kom er altijd met een goed gevoel vandaan. Als de oefening lastig is reik je een manier aan waarop deze wel mogelijk is, dat maakt dat ik alle oefeningen kan uitvoeren op mijn eigen niveau. Ook zie ik dat je altijd oog hebt voor de beperkingen van je deelnemers. Of ze nu zwanger, herstellend zijn of een letsel hebben, je bent altijd attent. Ik krijg zelf ook nog eens het gevoel dat als ik tevoren zeg waar ik last van heb, je een oefening specifiek hiervoor nog even in je routine opneemt."
  • Yoga leert mij mijn schemerzones kennen: dingen waarvan je weet dat het er zou kunnen zijn maar die je niet kent. Tussen de eerste yogales en nu zit voor mij een boeiende reis door de schemerzones. Mijn lichaam beter leren kennen, rust in mijn hoofd krijgen en niet alles benaderen via het denken. Dat is de verkenning van de schemerzone. 
  • "De aandacht keert weg van het denken en komt in een toestand van stilte en daardoor ervaar je minder onrust in het hoofd."
  • "Je wordt flexibeler en ervaart ook meer kracht in lichaam en ervaart ook dat het zich vertaalt in meer zelfvertrouwen, jezelf durven laten zien zoals je bent."
  • "Je ervaart minder stress en meer rust in het dagelijks leven."
  • "Je krijgt meer energie en ervaart meer balans doordat je leert om keuzes te maken (nee zeggen als het genoeg is)."
  • "Je wordt liever voor jezelf, kunt de dingen die gebeuren wat beter accepteren, snapt een beetje meer waarom het gebeurt."
  • "Je leert hoe je kunt kalmeren; je aandacht minder richt op anderen, terug komen bij je echte zelf (die altijd kalm is). Wist niet dat ik dat in me had!"
  • "Je kunt echt even genieten van de les en het moment en al het andere even vergeten."
  • "je leert dat je de aandacht altijd kunt verbinden met de adem om uit de maalstroom van gedachten te ontkomen en terug te keren naar (zelf)vertrouwen, daar waar jij je veilig voelt en weer tot rust kunt komen. Een plek in je buik."
  • "je leert wat te doen als je stagneert in je dagelijks leven, ervaart hoe je beweging zelf weer op gang kunt brengen. Jezelf ontdoen van een oud verlangen of een onverwoestbare verwachting om ergens te komen. Inzien dat wat je zoekt altijd in je is en dat jij het bent."
  • "Je krijgt vertrouwen in je lichaam, dat het je niet in de steek laat of laat vallen."
  • "In de tijd dat ik yoga ben gaan doen ben ik een stuk sterker geworden, zowel geestelijk als lichamelijk. Het is voor mij een moment in de week dat helemaal voor mij is en waar ik graag naar toe ga omdat het me goed doet."
  • "Het gaat allemaal om aandacht en liefde, we willen het hebben en houden, alsof het ergens anders vandaan komt en zich schuil houdt tot je het vindt en dat je daarvoor erg je best moet doen, hard werken en het verdienen. Het is helemaal niet waar. Ik heb geleerd dat ik ben wat ik zoek. En dan een punt" (Monique de Vries)                                  

 

content image
content image
content image
content image
content image
content image
content image
content image